Vrisak.info
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin
No Result
View All Result
Vrisak.info
No Result
View All Result

Evo koje 4 voćke vam mogu smanjiti rizik od raka debelog crijeva

Objavio Vrisak.info
04/03/2025
Evo koje 4 voćke vam mogu smanjiti rizik od raka debelog crijeva

Foto: Freepik

Svi znamo koliko je zdrava prehrana ključna za naše zdravlje. Osim što poboljšava rad mozga i smanjuje rizik od srčanih bolesti, pravilna prehrana može imati još dublji utjecaj—uključujući smanjenje rizika od raka debelog crijeva. Prema nedavnoj meta-analizi objavljenoj u World Journal of Gastroenterology, koja je obuhvatila 24 zasebne studije s više od milijun sudionika, određene namirnice mogu igrati značajnu ulogu u prevenciji ove vrste raka, piše Best Life.

Gastroenterolog dr. Joseph Salhab detaljno je analizirao ovo istraživanje i istaknuo kako prehrambene navike mogu biti jedan od ključnih faktora u smanjenju rizika. “Rak debelog crijeva je u porastu, osobito među mlađim odraslim osobama”, napominje Salhab, “Iako postoji mnogo uzroka, prehrana je jedan od faktora na koje možemo izravno utjecati”.

Zanima vas koja hrana može zaštititi zdravlje vašeg debelog crijeva? Evo koje četiri voćke, prema istraživanjima, mogu igrati važnu ulogu u prevenciji raka.

1. Lubenica: Sočna i osvježavajuća, lubenica nije samo idealna ljetna poslastica—može biti i moćan saveznik u zaštiti zdravlja crijeva. “Lubenica je imala jedan od najsnažnijih učinaka na smanjenje rizika od raka debelog crijeva u ovoj meta-analizi,” kaže Salhab. Razlog tome najvjerojatnije leži u visokom sadržaju likopena, moćnog antioksidansa koji lubenici daje njezinu prepoznatljivu crvenu boju. Za dodatni zaštitni učinak, dr. Salhab preporučuje da lubenicu nakapate svježim sokom od limete prije nego što je pojedete.

2. Jabuke: Iako izreka “Jedna jabuka na dan, tjera doktora iz kuće van” možda zvuči kao klišej, istraživanja pokazuju da ima istine u njoj. “Jabuke imaju snažan zaštitni učinak na debelo crijevo”, ističe Salhab, “One su prebiotik i jedno od najzdravijih voća jer pozitivno djeluju na mnoge organe, uključujući jetru”. Studije su pokazale da su osobe koje svakodnevno jedu jabuke manje sklone razvoju kolorektalnog raka. Za još ukusniji obrok, dr. Salhab predlaže da jabuke narežete na kriške i dodate cimet i med.

3. Kivi: Dr. Salhab često ističe zdravstvene benefite kivija, a sada se pokazalo da ovo voće može imati i zaštitni učinak na debelo crijevo. “Kivi je bogat vlaknima, koja su ključna za zdravlje crijeva”, kaže on. “Osim toga, može pomoći u poticanju redovitog pražnjenja crijeva”.

4. Citrusno voće: Malo što može osvježiti obrok poput sočnog citrusa—i dobra vijest je da ovo voće može imati značajne zdravstvene koristi. “Citrusi su puni antioksidansa i vitamina C, koji su korisni za crijevne bakterije,” objašnjava dr. Salhab. Ovo uključuje naranče, grejp, limun i limetu.

Zdrava prehrana može igrati ključnu ulogu u smanjenju rizika od raka debelog crijeva. Dodavanjem citrusa, kivija, jabuka i lubenice u svakodnevni jelovnik možete poboljšati zdravlje svojih crijeva i smanjiti rizik od bolesti. Krenite već danas s malim promjenama koje mogu napraviti veliku razliku!

Vrisak.info

Povezane objave

Ovaj jednostavan trik s limunom sve je popularniji: Zašto ga ljudi drže kraj kreveta?
Lifestyle

Ovaj jednostavan trik s limunom sve je popularniji: Zašto ga ljudi drže kraj kreveta?

FBiH: Od sutra kontrola zabrane pušenja, kazne i do 15 tisuća maraka
Lifestyle

Pušenje i dalje veliki problem u EU: Objavljena ljestvica zemalja s najviše korisnika duhana

Ako primijetite ovih sedam znakova kod djeteta, važno je reagirati na vrijeme
Lifestyle

Želite odgojiti samopouzdano dijete? Psihologinja upozorava koje riječi mogu napraviti štetu

Detalji pucnjave u Širokom Brijegu: Jedna osoba ranjena, dvije osobe uhićene

Amerikanac Joshua Ola-Joseph novo ime na Pecari

Amerikanac Joshua Ola-Joseph novo ime na Pecari

Nova prijevara u BiH: Prevaranti se lažno predstavljaju kao EuroExpress

Nova prijevara u BiH: Prevaranti se lažno predstavljaju kao EuroExpress

Teška prometna nesreća na M-17: Putnica na motociklu teško ozlijeđena

Teška prometna nesreća na M-17: Putnica na motociklu teško ozlijeđena

Poljoprivrednici u BiH u problemima: Suša i otkupne cijene ih uništavaju

Sušno razdoblje u cijeloj BiH, poljoprivreda trpi gubitke

Uskoro još jedan toplinski udar u Hercegovini, slijedi nagli porast temperature

Izdano narančasto upozorenje za danas zbog visokih temperatura zraka

Širokobriješka tvrtka preuzima jednog od najvećih hotelijera u Hrvatskoj: Ulaganja veća od 100 milijuna eura

Širokobriješka tvrtka preuzima jednog od najvećih hotelijera u Hrvatskoj: Ulaganja veća od 100 milijuna eura

Umirovljenici: Jednokratna pomoć velika je sramota za našu populaciju

Pojedinim umirovljenicima u FBiH prijeti obustava mirovine: Provjerite jeste li među njima

Foto: HDZ BiH

Blatničke note dobrote: Mate Bulić ponovno ujedinio Hercegovinu i dijasporu

Policija u Širokom Brijegu kod 25-godišnjaka zaplijenila kokain

Pucnjava u blizini Širokog Brijega: U obiteljskoj svađi jedna osoba ozlijeđena

Široki Brijeg sutra bez vode: Zbog kvara na glavnom cjevovodu zatvara se i Ulica Matije Gupca

Široki Brijeg sutra bez vode: Zbog kvara na glavnom cjevovodu zatvara se i Ulica Matije Gupca

Potpisani kolektivni ugovori u HBŽ-u, od kolovoza rastu plaće

Potpisani kolektivni ugovori u HBŽ-u, od kolovoza rastu plaće

  • Uvjeti korištenja
  • Marketing
  • Kontakt

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.

No Result
View All Result
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.