Vrisak.info
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin
No Result
View All Result
Vrisak.info
No Result
View All Result

Zašto nutricionisti odjednom preporučuju čokoladu

Objavio Vrisak.info
06/08/2025
Zašto nutricionisti odjednom preporučuju čokoladu

Foto: Freepik

Čokolada je već desetljećima omiljeni slatki zalogaj, često glavni ‘krivac’ u prehrani, ponajviše zbog loše reputacije koju je nosila zbog visokog udjela šećera i masti.

No, nova znanstvena istraživanja sve više potvrđuju da ovaj omiljeni desert u umjerenim količinama može imati i pozitivne učinke na naše zdravlje

U najnovijoj studiji objavljenoj u časopisu Food Science & Nutrition, istraživači s Medicinskog sveučilišta u Kermanshahu u Iranu otkrili su da teobromin, prirodni spoj prisutan u kakau, može blago povećati razinu HDL kolesterola, poznatog kao “dobri kolesterol”.

Iako promjena nije velika, to je još jedan pokazatelj da tamna čokolada može imati korisnu ulogu u uravnoteženoj prehrani.

Pomaže u zaštiti srca

HDL kolesterol pomaže u zaštiti srca jer doprinosi uklanjanju lošeg kolesterola iz krvnih žila. U spomenutom istraživanju sudionici su 12 tjedana uzimali dodatke teobromina u dozi od 450 mg dnevno, nakon čega je primijećen blagi porast u razini HDL-a, osobito u njegovom zaštitnom podtipu HDL2. Također je zabilježen i porast aktivnosti gena povezanih s metabolizmom masti.

Foto: Freepik

Nutricionistica Faye James ističe da tamna čokolada, posebno ona s udjelom kakaa od 70% i više, osim teobromina, obiluje polifenolima, snažnim antioksidansima koji smanjuju upale, poboljšavaju funkciju krvnih žila i pomažu u regulaciji krvnog tlaka i razine šećera u krvi.

Dozu teobromina iz istraživanja trebamo konzumirati oko 60 do 85 grama tamne čokolade dnevno – što je mnogo više od prosječne porcije i može donijeti previše kalorija i dodatnih šećera. Stoga, čokolada i dalje treba ostati užitak koji konzumiramo umjereno.

Najvažnije je naglasiti da niti jedan pojedini sastojak ili hrana ne može samostalno odlučiti o našem zdravlju. Ključ je u cjelokupnom stilu života, a koji uključuje kvalitetnu prehranu, redovitu tjelesnu aktivnost, upravljanje stresom i dovoljno sna.

Kako zaključuje James, tamna čokolada može biti vrijedan saveznik srcu ako je dio prehrane poput mediteranske, bogate povrćem, cjelovitim žitaricama, zdravim mastima i ribom. U tom kontekstu, jedna do dvije kockice tamne čokolade dnevno nisu samo bezopasne već mogu biti i poželjan, dugoročno održiv užitak.

Vrisak.info

Povezane objave

Četiri znaka da ste kao roditelj preopterećeni i iscrpljeni
Lifestyle

Četiri znaka da ste kao roditelj preopterećeni i iscrpljeni

Ovo voće i povrće uvijek trebate držati u hladnjaku
Lifestyle

Ovo voće i povrće uvijek trebate držati u hladnjaku

Pet vještina koje djeca moraju razviti kako bi uspjela u eri umjetne inteligencije
Lifestyle

Pet vještina koje djeca moraju razviti kako bi uspjela u eri umjetne inteligencije

Policija u Širokom Brijegu kod 25-godišnjaka zaplijenila kokain

Prometna nezgoda u Grudama, ozlijeđene dvije osobe

Ubojstvo u Mostaru: U naselju Zalik pronađeno beživotno tijelo muškarca

Prometna nezgoda u Ljubuškom, dvije osobe ozlijeđene

(VIDEO) Poznatog borca u kafiću napala četvorica: Propucan je, sve snimila kamera

(VIDEO) Poznatog borca u kafiću napala četvorica: Propucan je, sve snimila kamera

Godišnji će se odmor moći koristiti u više dijelova, dnevna stanka ulazi u radno vrijeme

Mnogi radnici u FBiH ovo ne znaju: Evo koja su vaša prava na godišnji odmor?

Kilogram ove paprike vrijedi 20.000 dolara, a uzgaja se u jednom plasteniku u BiH

Kilogram ove paprike vrijedi 20.000 dolara, a uzgaja se u jednom plasteniku u BiH

Foto: Crveni križ ŽZH

Na Humcu akcija darivanja krvi za pučanstvo Ljubuškoga

Dalić: Sudac je ubio utakmicu, učinio ju je negativnom

Ovo je najveći Dalićev upitnik uoči otvaranja SP-a i Engleza

Štimac uoči utakmice s Posušjem: ‘Čeka nas hrvatski derbi na ovim prostorima’

Štimac javno prozvao vodstvo Zrinjskog: “Zašto se toliko čeka odluka o mojoj sudbini?”

Sunčana subota u Širokom Brijegu: Proljetna atmosfera na svakom koraku

Pred nama sunčani i topli dani, ali dolazi nova promjena vremena

U SKB-u Mostar u proteklom tjednu rođene 42 bebe

Baby boom u SKB-u Mostar: 21 nova života tijekom vikenda

Plenković danas u Sarajevu s Krišto potpisuje Ugovor o graničnim prijelazima

Plenković danas u Sarajevu s Krišto potpisuje Ugovor o graničnim prijelazima

Hrvatska srušila Sloveniju u dramatičnoj završnici: Pašalić donio pobjedu u nadoknadi

Hrvatska srušila Sloveniju u dramatičnoj završnici: Pašalić donio pobjedu u nadoknadi

  • Uvjeti korištenja
  • Marketing
  • Kontakt

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.

No Result
View All Result
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.