Vrisak.info
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin
No Result
View All Result
Vrisak.info
No Result
View All Result

Nema sigurne doze? Alkohol ubrzava starenje mozga već pri malim količinama

Objavio Vrisak.info
18/08/2025
Nema sigurne doze? Alkohol ubrzava starenje mozga već pri malim količinama

Foto: Freepik

Velika studija provedena na više od 36.000 sredovječnih i starijih odraslih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu otkrila je da dnevna konzumacija alkohola, pa čak i samo jednog pića, ima mjerljiv učinak na smanjenje sivih i bijelih tvari u mozgu.

Znanstvenici su analizirali podatke MRI snimanja mozgova zdravih ispitanika i povezali ih s njihovim navikama pijenja alkohola. Volumen mozga opadao je s povećanjem unosa alkohola, bez obzira radi li se samo o jednoj ili više jedinica dnevno.

Jedan od autora istraživanja, Gideon Nave sa Sveučilišta Pennsylvania, izjavio je da su efekti vidljivi “već između pola i jedne čaše pive dnevno”. Svaka dodatna jedinica alkohola povećavala je razliku u veličini mozga, a štetnost je bila neproporcionalno veća kako su se povećavale količine pića, prenosi nazdravlje.hr.

Kako izgleda “starenje mozga” kroz alkohol?

Osobe koje su u prosjeku konzumirale dvije jedinice alkohola dnevno (otprilike pola litre piva ili jednu čašu vina) imale su mozgove koji su izgledali čak dvije godine starije od onih koji su pili upola manje. Kod onih koji su pili četiri jedinice dnevno, mozak je izgledao kao da je deset godina stariji od prosjeka za njihovu dob. Efekt se zadržavao čak i nakon kontrole ostalih faktora kao što su dob, spol, BMI ili pušenje.

Stručnjaci: “Sigurna doza alkohola možda ne postoji”

Ti rezultati idu u suprotnost s ranijim preporukama nekih zdravstvenih institucija da je jedna čaša dnevno (za žene) odnosno dvije (za muškarce) “umjerena i sigurna”. No, novo istraživanje upozorava da čak i niske razine konzumacije mogu utjecati na zdravlje mozga, a moguće je da sigurna granica za mozak zapravo ne postoji.

Alkohol, osim što smanjuje volumen mozga, negativno utječe na povezanost između različitih dijelova mozga, a uočene promjene obuhvaćaju i tzv. bijelu tvar koja je ključna za prijenos informacija. Osobe koje češće piju “na eks” ili u epizodama imaju još brže i izraženije gubitke volumena.

Što ovo znači za one koji povremeno uživaju u čašici alkohola?

Iako povremena čaša vina ili piva ne znači trenutnu štetu, rezultati sugeriraju kako bi bilo dobro preispitati navike pijenja. Svako smanjenje unosa alkohola – čak i za jednu čašu dnevno – moglo bi imati pozitivan učinak na zdravlje mozga, osobito kroz godine.

Kome će najviše koristi donijeti smanjenje unosa alkohola? Najviše onima koji već i sada piju najviše,” zaključuju autori studije.

Vrisak.info

Povezane objave

Četiri znaka da ste kao roditelj preopterećeni i iscrpljeni
Lifestyle

Četiri znaka da ste kao roditelj preopterećeni i iscrpljeni

Ovo voće i povrće uvijek trebate držati u hladnjaku
Lifestyle

Ovo voće i povrće uvijek trebate držati u hladnjaku

Pet vještina koje djeca moraju razviti kako bi uspjela u eri umjetne inteligencije
Lifestyle

Pet vještina koje djeca moraju razviti kako bi uspjela u eri umjetne inteligencije

Hrvatska srušila Sloveniju u dramatičnoj završnici: Pašalić donio pobjedu u nadoknadi

Hrvatska srušila Sloveniju u dramatičnoj završnici: Pašalić donio pobjedu u nadoknadi

Prometna nesreća kod Hotela Otok u Grudama

Prometna nesreća kod Hotela Otok u Grudama

Prve snimke užasa iz Hrvatske: Četiri osobe poginule u jezivom sudaru, automobili potpuno uništeni

Prve snimke užasa iz Hrvatske: Četiri osobe poginule u jezivom sudaru, automobili potpuno uništeni

Foto: Grad Široki Brijeg

Široki Brijeg: Održana 16. večer folklora „Sveti Ante, čuvaj Vrila naša“

Tragedija kod Prnjavora: Stariji muškarac poginuo u požaru obiteljske kuće

Tragedija kod Prnjavora: Stariji muškarac poginuo u požaru obiteljske kuće

Četiri znaka da ste kao roditelj preopterećeni i iscrpljeni

Četiri znaka da ste kao roditelj preopterećeni i iscrpljeni

Dražen Petrović prije točno 27 godina odigrao je svoju posljednju utakmicu

Real Madrid odao počast Draženu Petroviću na 33. obljetnicu njegove smrti

Teška prometna nesreća u Hrvatskoj: Četvero mrtvih, jedna osoba ozlijeđena

Teška prometna nesreća u Hrvatskoj: Četvero mrtvih, jedna osoba ozlijeđena

Svaka deseta osoba oboli zbog kontaminirane hrane, evo kako smanjiti rizik

Svaka deseta osoba oboli zbog kontaminirane hrane, evo kako smanjiti rizik

Široki Brijeg: HKUD Hercegovac revijom narodnih nošnji započeo proslavu 30 godina djelovanja

Široki Brijeg: HKUD Hercegovac revijom narodnih nošnji započeo proslavu 30 godina djelovanja

Iz prošlosti Širokog Brijega: Gradnja crkve sv. Josipa u Dobriču

Iz prošlosti Širokog Brijega: Gradnja crkve sv. Josipa u Dobriču

Foto: Vecernji.ba

Zapalilo se vozilo na putu između Mostara i Širokog Brijega

  • Uvjeti korištenja
  • Marketing
  • Kontakt

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.

No Result
View All Result
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.