“Fantazija” Grše i Miach, “Lavica” Jelene Rozge i “Rim Tim Tagi Dim” Babyja Lasagne plasirali su se u finale borbe za Zlatni Studio za najbolju pjesmu. Za tu nagradu više ne konkuriraju “Onokad” Nine Badrić i “Vrime je” Olivera Dragojevića. Odlučili su tako marljivi čitatelji Jutarnjeg lista i publika najveće medijske nagrade u Hrvatskoj. Bit će to sraz dobitnika Zlatnog Studija za najbolje novo lice iz 2024. Grge “Grše” Šipeka i jedne od nominiranih za tu nagradu Mije “Miach” Čičak, šesterostruko nominirane Jelene Rozge te dvostruko nominiranog Marka “Babyja Lasagne” Purišića. , prenosi Jutranji.hr.
Ovakav rezultat prvog kruga glasovanja nije iznenađujuć. “Rim Tim Tagi Dim” je na online video platformi YouTube prikupio preko 70 milijuna pregleda, a glazbenoj streaming platformi Spotify preko 55 milijuna slušanja. “Fantazija” na YouTubeu ima blizu 37 milijuna pregleda, na Spotifyju je preslušana preko 14 milijuna puta, a 14 je tjedana provela na prvom mjestu Billboardove liste najuspješnijih singlova u Hrvatskoj. “Lavica” je na YouTubeu prebacila preko 11 milijuna pregleda, a na Spotifyju je preslušana preko 800 tisuća puta. Premda su zabilježile hvalevrijedne brojke – po milijun pregleda i slušanja na YouTubeu i Spotifyju – pjesme “#onokad” i “Vrime je” nisu mogle konkurirati numerama Grše i Miach, Jelene Rozge i Baby Lasagne.
Grše ft. Miach – “Fantazija”
Kad je početkom 2024. objavio “Fantaziju”, svoju drugu suradnju s 26-godišnjom pjevačicom i kantautoricom Mijom “Miach” Čičak, 29-godišnji Triljanin Grgo “Grše” Šipek pokazao je da nije zadovoljan dotadašnjim nemali uspjesima već da želi i može više. Grše i Miach u “Fantaziji” igraju “savršeni par” koji “život slavi svaki dan”. Pjesma je to koja je dušu dala za raskalašene žurke u neonom i laserima obasjanim klubovima. Njezin jednostavan, ali moćan ritam perfektan je poligon za Gršin grub i hrapav timbar – boju glasa koju bi velika većina repera otela da može. Miach u “Fantaziju” uđe negdje na pola puta kako bi trijumfalno ustvrdila da nitko ne živi put nje i Grše. Mlada pjevačica njegov je vokalni kontrapunkt – distancirana, ali nježna. Drago je njoj što je Grše vodi u Italiju na šoping, tulum i skupa vina, ali to je ne impresionira. Ona više cijeni to što njih dvoje žive svoj život. “Punim dahom highlife”, kaže Grše.
Triljanin se glazbom profesionalno počeo baviti 2019. godine, kada je izdao singlove “Ti si mrtav” i “Kavez” te svoj debitantski album “Tilurium”. Na domaćoj se sceni etablirao s pomoću okretne, tvrde i agresivne gangsterske stvari “Badr Hari”. Poziciju je utvrdio 2021. i albumom “Platinum”. Sedma stvar s tog albuma, reggaetonom inspirirana “Highlife”, još jedna priča o gangsterskom životu, ženama i porocima, donijela mu još veću slavu.
Jelena Rozga – “Lavica”
Tko god je čuo “Lavicu”, najnoviju pjesmu Jelene Rozge, jedne od uspješnih hrvatskih pjevačica posljednjih 30-ak godina, sigurno je odmah pomislio – jao si ga onom tko se njoj zamjeri! U pratnji oštrih gitara, Rozga nekadašnjem ljubavniku u lice govori da je zaboravi i da joj se više ne približava. Između njih je – bezdan. Ona zatim otkrije da taj očito htio “lutku na koncu” koja je “laka kao pero”, a da je ona “vjetar” i “lavica”. Rezolutna Rozga na njegove žalopojke i vapaje odgovara kratko i jasno – “što je bilo je bilo, nema drugi put znam”. Pjevačičin prepoznatljiv rezak i prodoran glas svaki stih pjesme koju potpisuju Tonči Huljić (glazba i aranžman), Vjekoslava Huljić (tekst) i Hrvoje Domazet (aranžman) pretvara u neobranjive udarce za njegov ego. Rozga na kraju “Lavice” sugerira da je njezin odabranik zapravo nikada nije prihvatio. “Enigma si mi, odakle došla si”, citira Rozga svoju propalu ljubav.
Rozga je napustila Magazin, ali je nastavila surađivati s Huljićima. Međutim, uspjesi na koje je navikla nisu došli odmah. Svoj prvi veliki hit – “Bižuteriju” – otpjevala je tek 2010. godine, četiri godine nakon što je postala solo pjevačica. “Bižuterija” je 2011. dobila Porin za hit godine. On joj je došao kao dokaz može i sama. “Bižuterija” joj je otvorila vrata svih većih dvorana u Hrvatskoj i regiji – dvorana u kojima i dan danas pjeva.
Baby Lasagna – “Rim Tim Tagi Dim”
“Rim Tim Tagi Dim”, treća pjesma koju je kao solo kantautor i glazbenik objavio 29-godišnji Marko Purišić, danas daleko poznatiji kao Baby Lasagna, prilično je otkačena za standarde glavne struje hrvatske glazbene industrije. Industrial u Hrvatskoj nikad nije bio osobito popularan, pjesme na engleskom jeziku diskretno se bojkotira, a s povećalom se trebaju tražiti pjesme u kojima su najpamtljivije dionice bile scatovi – pjevačke improvizacije u jazzu u kojima je tekst zamijenjen onomatopejama koje su ritmički i fonetski zanimljive. Iako je “Rim Tim Tagi Dim” prilično je pitoma inačica industriala, a naslovni scat samo interludij, uspjeh koji je Purišićeva stvar postigla prilično je nevjerojatan.
Na prošlogodišnju se Doru plasirao tek nakon što se iz natjecanja povukla pjevačica Jelena “Zsa Zsa” Žnidarić. Iako mu to nije bila prva Dora – na njoj je 2019. nastupio kao član rock grupe Manntra te s njom osvojio 4. mjesto – konkurenti su mu bili daleko poznatija imena poput Vatre, Saše Lozara, Pavela, pobjednika iz 2023. Leta 3, Damira Kedže i ET-a. Nadišao je Lasagna i te premoćno pobijedio. Publika je, čini se, bila spremna za nešto drukčije te je zato odlučila njegovu dinamičnu i iskrenu pjesmu o mladiću koji iz sela seli u grad poslati na Eurosong u švedski Malmö. Na krilima kreativnog spota koji je režirala njegova sadašnja supruga Elizabeta Ružić te odličnih nastupa, Lasagna je na Eurosongu završio drugi, s tim da je od publike dobio najviše bodova. To je najbolji rezultat samostalne Hrvatske na tom natjecanju.
Purišićev uspjeh još je jedan dokaz da talentirani moraju biti i uporni.
Vrisak.info