Vrisak.info
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin
No Result
View All Result
Vrisak.info
No Result
View All Result

8 namirnica koje bi osobe s povišenim šećerom trebale jesti svaki dan

Objavio Vrisak.info
26/01/2021
8 namirnica koje bi osobe s povišenim šećerom trebale jesti svaki dan

Odabir zdravog izbora hrane za kontrolu šećera u krvi ključno je za one s dijabetesom tipa 2, ali što ako postoje namirnice koje ne samo da drže dijabetes pod kontrolom, već i poboljšavaju cjelokupno zdravlje. Znanstvenici su utvrdili da sljedeće namirnice doprinose boljoj kontroli šećera u krvi, piše CookingLigh.

Borovnice – jedenje ovog sitnog plavog voća je odličan način za unos dnevne doze ugljikohidrata, a osim toga redovita konzumacija borovnica i drugih bobica smanjuje osjetljivost na inzulin. Istraživači također priznaju protuupalni učinak fitokemikalija u bobicama što vjerojatno smanjuje neke od kardiovaskularnih rizika koji se javljaju kod dijabetesa tipa 2.

Naranče, grejp i mandarine – istraživanja pokazuju da konzumiranje agruma ima pozitivan, dugoročan učinak na šećer u krvi, kao i razine kolesterola, zahvaljujući protuupalnom spoju hesperidin i zdravoj dozi topljivih vlakana. Dodatna istraživanja s Harvardske škole javnog zdravlja sugeriraju da je konzumiranje cijelog voća, a ne soka, povezano s manjim rizikom od razvoja dijabetesa tipa 2. F

Slanutak, grah i leća – dobro je poznata hrana s niskim glikemijskim indeksom, što ju čini dobrim izborom za dijabetes, a nova istraživanja sugeriraju da konzumiranje mahunarki može zapravo imati terapijski učinak. U studiji iz 2012. objavljenoj u Archives of Internal Medicine, osobe s dijabetesom tipa 2 konzumirale su jednu šalicu mahunarki dnevno kao dio unosa ugljikohidrata tijekom tri mjeseca. U usporedbi s drugim sudionicima u istraživanju, svakodnevni konzumenti mahunarki pokazali su veće smanjenje vrijednosti hemoglobina A1c i smanjenje krvnog tlaka.

Tamna čokolada – može li slatka poslastica doista poboljšati kontrolu glukoze? Neka istraživanja pokazala su da mala količina visokokvalitetne, tamne čokolade koja se konzumira svakodnevno smanjuje razinu inzulina i krvni tlak. Vidljivi učinci pripisuju se spojevima koji se nazivaju polifenoli. Osobe s dijagnosticiranim dijabetesom ipak se trebaju konzultirati s liječnikom ili neki drugi ugljikohidratni snack zamijeniti s visokokvalitetnom tamnom čokoladom.

Biljni obroci – vegetarijanci imaju značajno manji rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, ali mnogi su pretpostavili da je to zato što također imaju niži BMI. No, studija iz 2012. godine objavljena u časopisu Journal of Preventive Medicine otkrila je da prehrana bogata hranjivim tvarima i usmjerena na dnevni unos voća, povrća, orašastih plodova i mahunarki, a izostavljanje mesa ima veliki utjecaj na osobe s dijabetesom. Zapravo, nakon sedam mjeseci takve dijete, sudionici istraživanja imali su značajno smanjenje HgbA1c, krvnog tlaka i triglicerida, značajno povećanje razine HDL-a, a 62% je imalo razine glukoze u krvi u normalnim granicama.

Maslinovo ulje – zamjena zasićenih i trans masti zdravijim nezasićenim mastima ključna je preporuka za sve pojedince, ali vrsta konzumiranih masti može igrati još veću ulogu u zdravlju onih s dijabetesom tipa 2. To je zato što je dijabetes povezan s povećanim rizikom od srčanih bolesti i moždanog udara. Konzumiranje ekstra djevičanskog maslinovog ulja povezano je ne samo sa smanjenim rizikom od dijabetesa, nego i neka istraživanja pokazuju da također može poboljšati uporabu glukoze u stanicama zahvaljujući svojim protuupalnim učincima.

Probiotici – tijekom proteklih godina, nekoliko je studija ispitivalo učinke koje “dobre” bakterije mogu imati na regulaciju glukoze. Neke se studije usredotočuju na unos jogurta, a druge na unos probiotika. Početni nalazi na svim istraživanjima sugeriraju da konzumiranje hrane s visokim sadržajem probiotičkih bakterija, kao što je jogurt, značajno poboljšava razinu glukoze natašte i / ili HgbA1c kada se konzumira redovito i duže od osam tjedana.

Cimet – pomaže u smanjenju šećera u krvi. Točan mehanizam kako to cimet čini, kao i preporučeni unos, još se istražuje, ali većina istraživanja ukazuje na sposobnost cimeta da pomaže u kontroli glukoze u krvi na dnevnoj i dugoročnoj osnovi, a ne pojavljuju se bilo kakve potencijalne nuspojave, osim što hrana ima bolji okus. Stavi malo cimeta na zobene pahuljice, jogurt u smoothie.

Vrisak.info

Tags: hranašećer

Povezane objave

Ovaj jednostavan trik s limunom sve je popularniji: Zašto ga ljudi drže kraj kreveta?
Lifestyle

Ovaj jednostavan trik s limunom sve je popularniji: Zašto ga ljudi drže kraj kreveta?

FBiH: Od sutra kontrola zabrane pušenja, kazne i do 15 tisuća maraka
Lifestyle

Pušenje i dalje veliki problem u EU: Objavljena ljestvica zemalja s najviše korisnika duhana

Ako primijetite ovih sedam znakova kod djeteta, važno je reagirati na vrijeme
Lifestyle

Želite odgojiti samopouzdano dijete? Psihologinja upozorava koje riječi mogu napraviti štetu

U obnovljenoj kinodvorani HKD Kino Borak održana svečana sjednica Gradskog vijeća Široki Brijeg

Ubojstvo u Mostaru: U naselju Zalik pronađeno beživotno tijelo muškarca

Prometna nezgoda u Širokom Brijegu: Ozlijeđen vozač Mercedesa

Prometna nezgoda u Širokom Brijegu: Automobilom udario u dva parkirana vozila

Tri osobe ozlijeđene u prometnoj nezgodi kod Posušja

Helikopter OS BiH od ranih jutarnjih sati gasi požar na području Konjica

Helikopter OS BiH od ranih jutarnjih sati gasi požar na području Konjica

Široki Brijeg: Ugodna ljetna večer uz zvuke klapske pjesme

Široki Brijeg: Ugodna ljetna večer uz zvuke klapske pjesme

Voda iz vodovoda u Grudama privremeno neispravna za piće

Voda u HBŽ-u zdravstveno ispravna, zbog suše u Tomislavgradu redukcije

Teška nesreća na Gorancima: Sudarili se motocikl i vatrogasno vozilo, oba vozila zahvatio požar

Teška nesreća na Gorancima: Sudarili se motocikl i vatrogasno vozilo, oba vozila zahvatio požar

Bradara odbila pomilovanje Jozi Džidiću za ubojstvo vršnjaka: Ukupno 31 žalba odbačena

Predložen pritvor za dvojicu osumnjičenih za pokušaj ubojstva u Širokom Brijegu

Široki Brijeg: Završena rekonstrukcija prometnica u Mjesnoj zajednici Crnač

Široki Brijeg: Završena rekonstrukcija prometnica u Mjesnoj zajednici Crnač

Požar između Ljubuškog i Čitluka brzo ugašen zahvaljujući vatrogascima i mještanima

Požar između Ljubuškog i Čitluka brzo ugašen zahvaljujući vatrogascima i mještanima

U Mostaru položen kamen temeljac za izgradnju Kuće nade za smještaj onkoloških pacijenata

U Mostaru položen kamen temeljac za izgradnju Kuće nade za smještaj onkoloških pacijenata

U Stocu pronađene 64 stabljike koje asociraju na indijsku konoplju i oko 3 kg droge

U Stocu pronađene 64 stabljike koje asociraju na indijsku konoplju i oko 3 kg droge

  • Uvjeti korištenja
  • Marketing
  • Kontakt

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.

No Result
View All Result
  • NASLOVNICA
  • Vijesti
  • Sport
  • Gospodarstvo
  • KOLUMNE / INTERVJU
  • Hercegovina
  • Magazin

Copyright © 2020. Powered by Vrisak.info.